• slide1
  • slide2
  • slide3
  • slide4

Edukacija o standardima kvalitete usluga socijalnih ustanova

Najvažniji je pristup koji korisnika usluga socijalne skrbi stavlja u središte pozornosti.

U Centru za socijalnu skrb Slavonski Brod održana je edukacija o primjeni standarda kvalitete usluga za ustanove, privatne domove, udruge i predstavnike institucija civilnog društva koji pružaju usluge socijalne skrbi. Standardi kvalitete socijalnih usluga propisani su Pravilnikom Ministarstva socijalne politike i mladih, a obuhvaća 17 standarda kvalitete s pripadajućim pokazateljima koji se primjenjuju na sve socijalne usluge. Standardi su podijeljeni u četiri šira područja kojima se naglašavaju ključni aspekti socijalnih usluga: usmjerenost prema korisniku, zaštita prava, rukovođenje i upravljanje te okoliš.

Predavanje su održale predstavnice Ministarstva socijalne politike i mladih: Ana Butković, načelnica sektora za podršku  ustanovama i drugim pružateljima socijalnih usluga; Lidija Budimirović, voditeljica Službe za upravljanje  kvalitetom i stručno usavršavanje, te Natali Sergo Kozumplik iz Uprave za socijalnu skrb.

Predavanjima, a potom i radionicama po grupama u drugom dijelu edukacije nazočni su bili predstavnici obiteljskih domova, domova za skrb starih i nemoćnih te srodnih udruga i institucija civilnog društva iz Slavonskog Broda, Nove Gradiške, Zapolja, Slatine, Virovitice, Požege, Pleternice, Pakraca, Čaglina, Velike Kopanice, Gradišta…

 

„Priča o standardima kvalitete usluga socijalne skrbi započeta je u Ministarstvu prije četiri godine kada smo standarde počeli uvoditi  u one subjekte socijalnih usluga kojima je osnivač država. Prije dvije godine počeli smo raditi i drugim pružatelja usluga, jer nam je važno, neovisno o tome tko je osnivač domova, da svaki pružatelj usluga mora raditi po istim standardima, naravno prije svega zbog korisnika koji neovisno o tome koju uslugu prima, ista mora biti najbolja. Standardi su se pokazali kao iznimno važna smjernica u tome kako treba graditi kvalitetu pojedinog pružatelja usluga. To je proces koji će trajati barem dvije do tri godine, a za početak je važno proći edukaciju“, kazala je Ana Butorac.

Većini sudionika edukacije bio je ovo prvi susret sa standardima kvalitete, a kroz radionice su imali priliku upoznati se, između stalog, i s metodom samoprocjene i izradom plana poboljšanja kvalitete usluga.
 
„Kad je riječ o tehničkim standardima (smještajni kapaciteti), stanje u domovima u Hrvatskoj je zadovoljavajuće. No, važniji su oni standardi kvalitete koji u fokus stavljaju samog korisnika usluga, dakle, najvažniji je  pristup koji korisnika usluga socijalne skrbi stavlja u središte pozornosti. To znači da osoblje mora znati kako pristupiti korisniku, kako poštovati njegovu privatnost i zaštititi ga od zlostavljanja. Kad je, primjerice, riječ o prehrani, kuhar ne smije odlučivati kakav će jelovnik sastaviti samo na osnovu svojih vještina, nego će pitati korisnika kakav jelovnik želi“, pojasnila je Butković.

Ravnateljica Centra za socijalnu skrb u Slavonskom Brodu Slavica Nikšić izrazila je zadovoljstvo provođenjem ove edukacije i samim odazivom na istu, kazavši kako je primarni cilj upoznati sve dionike pružanja socijalnih usluga sa suvremenim standardima koji su prije svega u interesu korisnika bilo koje vrste socijalne usluge.

03.JPG04.JPG02.JPG